Blog tempat cari perhatian

Semalam YM dengan seorang rakan, antara butir bicara;

Him: Blog kau lawak!
Me: Yang mana?
Him: Semua.
Me: Lawak? Aku rasa aku byk emo je. Apsal lawak pulak?
Him: Kau ni bukan nya emo sebnanye. Kau nak perhatian.
Me: Betul.

Walaupun statement dia buat I feel defensive, but there is a point in what he said. Its true and i dont argue. Blogging means expressing or delivering message in writings. I write because I want to release my stress, to make points, to voice out opinions. Regardless I dont have that much reader or sometimes when Im angry towards anybody and my postings is not delivered, I love my blog! And damn right I love blogging!

Aku tak reti buat lagu, nak strumming kat gitar kalau aku emo.
Tak pandai tulis lirik berbahasa kiasan nak puaskan diri.
Tak buang tension dengan smoking separuh nyawa.
Jadi ni lah tempat I feel comfortable to let out. Kalau bercerita kat orang pun, bukan semua orang larat nak layan.

Lumrah manusia, bila bermasalah mesti cari cara nak tenangkan diri.
Ada yang pergi bersendirian kat tempat yang mendamaikan.
Ada yang busykan diri dengan aktiviti.
Ini cara aku. And i believe this is how i cry for attention too.

Dan lagi satu cara, balik kepada tikar sejadah.

0 Comments:

Post a Comment