Zzzzilap besau!

In an attempt of de-stressing myself, I accept Nana’s invitation to go to Girl Fest at Noisy Studio. Tengok Naz perform with Vermillion. That girl got groove! Dahlah bass lagi besar dari badan.

After picking Ann up, Abah hantar pegi Noisy. Pukul 2.30 sampai sana gig x start lagi. Crowd pun tarak. So lepak minum dulu dengan Ann. Ann is actually Rauf’s (my bestfriend) ex-girlfriend. Tapi we still click! Second time jumpa dia actually. Borak2 of goz topic paling banyak kluar is him. My him and her him. Aih. Dua-dua pun x get over lagi rupanya.

Talking to her, listening to her, complaining to her.. rasa cm reality sinks in. Throughout the whole day, Ann je yang calms me. I was feeling down, dengan nervous, rasa nak muntah. Lengkap lah semua symptoms tu. About 4 nak masuk gig, noticed Shasha, Arie’s sis jaga ticket. Went over to say hi. Betul lah she’s cute. Susah to dislike orang cute. No reason to dislike her pun.

The 1st band I didn’t catch their name. The 2nd one is Naz’s band, Vermilion. Layan! Zmart lah dorang. All-girl band. Guitarist pakai tudung pula pun. Lagu core. Snap a few pics tp Naz kept looking the other way. Afterwards, terus keluar ambik angin.
Was I prepared to get the shock for the day? Hell, No!

Lepak luar, meet up with Nana. Finally! Then noticed Kuyeh. Tegur je lah. Sekali, ambik kau! Bersepah kat the side area- where I lepak with him a while back, his friends. Darryl noticed me, so I said hi dan cepat2 move towards Nana and Naz. Tak berapa lama lepak, waaahhh Wawa datang! Effin A’! If the situation is not awkward enough. Nasib baik I got Ann with me.

It wasn’t that awkward seeing Wawa. Lagi nervous seeing the guys tu kot. Masuk dalam balik. Tried enjoying the performance tapi hardcore. Aku layan pulak hardcore kan. Boleh lah. Cuma kepala tengah semak. Dan asek terasa nak muntah.

Aih! Fikir tak habis sebelum datang. Nama pun tempat hardcore. Memang bound to bump into a lot of people la kan. Paling kelakar, before gig starts. a girl with big electrocuted curly hair came to me, wave dengan sgt hyper nyer and asked ‘u keje PDI kan?’ hahaha sumpah kelakar. I think its the organiser kot. Dunia kecik. Second time org tanya. Rock-O-Mania dah sekali.

Hmm tapi rasa pelik pergi gig setelah lama tak pegi, tanpa ditemani kawan laki. Tak pernah lagi lah setakat ni. Afterwards in the car on the way balik rumah, Abah taktau datang angin boleh pulak tune to another station other than Sinar.FM. Elok jugak, xyah dengar lagu2 depressing.

Paling elok lah! Berderet keluar lagu menyakitkan hati. Aku paling benci bila mood tgh low, lagu-lagu yang keluar mesti nak tuju tepat habis. Ironic kan? Memang seronok layan back-to-back Sempurna-Coba-The Reason-Matahariku-Cinta Yang Sempurna-Berhenti Berharap-Siapa Aku. Then kuar lagu Mila. Funky2 sket, Abah pulak terus tukar station. Aih!

0 Comments:

Post a Comment