Pos paling laju

I nak cerita benda lain actually. Tapi dah baca Kak Rhona's Pos Laju incident, so I wanted to share mine too.

About 2 weeks back I ordered something online. And since I am in Penang, I decided to have it posted at Kak Long's house in Sering Ukay. Lagipun I am coming back that weekend it is suppose to arrive.

The person I ordered things from sent it on the 20th. And I came back on the 23rd. Tapi package takde, sorry note pun takde. Apa cerita? Macam mane nak pergi pick up kalau takde note?

Bila check online through tracking code it stated that my package is at Pos Laju Cheras. When called they said barang2 memang dihantar ke situ to be picked up. Habistu apakejadah bagi alamat rumah as postal address? Dah satu kerja pulak nak pergi sana to pick it up.

Seriously, I tak faham. Ni nak call suruh dorang hantar my package to Penang. Tunggu lah apa alasan dorang nak bagi. Mintak extra charges tu dah pasti.

2 comments:

  1. Serious ke? Teruknya. Macam hantar parcel guna bas ekspress dan pick up di terminal.

    ReplyDelete
  2. For the time being, my mum used DHL untuk hantar parcel kat I, and the tracking system was so efficient, siap ada smsm apa semua...then 2 weeks ago, I beli barang online from Malaysia, and of course la the penjual gunakan Pos tak berapa nak Laju..seminggu sampai.But bila track, always ada kat Batu Caves

    ReplyDelete